12 April 2013

kenapa rezeki susah nak masuk?





Tak perlu asyik merungut itu ini tak cukup,

Tak perlu nak salahkan orang lain atas kesilapan serta kelalaian diri sendiri,

Tak perlu asyik menyalahkan nasib kononnya tak baik,

Apa yang perlu?

Semak dan perbaiki diri kita sendiri :)

Insyaallah..

20 ulasan:

  1. bersykur apa yg ada...yang tiada,yag ada sesungguhnya dri dia

    BalasPadam
    Balasan
    1. slalunya kita nmpk yg kita xada je,
      yang ada tu xnk pulak bersyukur ;(

      Padam
  2. berdoa pada Allah dengan hati yang ikhlas...

    BalasPadam
  3. muhasabah diri dan hargai setiap apa yang kita ada

    BalasPadam
    Balasan
    1. In Syaa Allah..
      blaja bersyukur dgn setiap kurniaan

      Padam
  4. keberkatan penting di dalam mencari rezeki.. apa guna dapat duit banyak jika dari sumber yang tidak halal atau syubhah.. selalu bermuhasabah dan perbetulkan kesilapan diri.. berusahalah menjadi lebih baik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sentiasa berusaha menjadi hamba yg bersyukur :)

      Padam
  5. tak boleh mengeluh. n ayah aku cakap kena rajin bangun pagi. supya pintu rezeki terbuka luas. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu tapi kita ni skit2 je nk mengeluh kan?

      Padam
  6. salam =)

    cra nya pula adlh dgn sentiasa muhasabah diri agr memperbaiki kekurangan diri..bukan dengan sibuk dengan hal orang lain..dan jgn lupa luangkan masa untuk solat Dhuha..rajin kan dri baca Al-Quran..bnykkan 'senaman' dengan melakukan solat sunat..^_^

    nice info cik hunny..tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. welcome dear,
      solat dhuha tu In syaa Allah..

      Padam
  7. Muhasabah diri. Selalu merungut rezeki tak ada..Solat dhuha tambah rezeki. Tapi saya akui, saya jarang sekali buat..Terima kasih kak mengingatkan..bermanfaat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. rezeki tu ada..cuma kita sentiasa rasa xcukup sbb xtau bersyukur.

      Padam
  8. betul...dan jangan selalu merungut n asyik cakap duit xde, duit x de..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tp yang tu la yang slalu kita buat hehe

      Padam

All Right Reserved to: Miss HunyMadu | Designed by: Cik Jari Manis